سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی و آشنایی با زیباترین پارک های ملی اسپانیا

زیباترین پارک های ملی اسپانیا پارک هایی هستند که هم فضای زیبایی داشته و هم رفاه کامل گردشگران در آن مهیا شده باشد. هر یک از پارک های اسپانیا ویژگی های خاص خود را داشته و بنا به دلایل ویژه ای معروف هستند. از جمله زیباترین پارک های ملی اسپانیا می توان به دوناتا، جاردین بوتانیکو، دل بن رتیرو، دال کاپریچو و … اشاره کرد. در ادامه توضیحات بیشتری راجب زیباترین پارک های ملی اسپانیا ارائه کرده ایم که در تور اسپانیا می توانید از آن ها دیدن کنید.

 

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک ها از جمله مراکزی هستند که در جذب گردشگران اهمیت به ویژه ای دارند. کشور اسپانیا از جمله کشور هایی است که پارک های آن سبب جلب توجه گردشگران شده است و در جای جای این کشور شاهد فعالیت پارک های متعددی هستیم که هر یک از آنها خدمات متنوعی ارائه داده و از جهات مختلف مشهور هستند. تمامی زیباترین پارک های اسپانیا وسعت زیادی داشته و فضای مناسبی برای استراحت هستند. در برخی از این پارک ها می توان شبانه نیز به استراحت پرداخت چرا که بخش هایی مخصوص اقامت شبانه در نظر گرفته شده است که می توانید به راحتی در آن اقامت نمایید. پارک ها را می توان از نظر میزان خدمات و امکانات از یکدیگر تفکیک نمود. بیشتر زیباترین پارک های ملی اسپانیا در شهر مادرید و بارسلون هستند که شرایط آب و هوایی مناسب سفر به این منطقه را در بیشتر فصول سال امکان پذیر نموده است. در برخی از پارک های اسپانیا شاهد مجسمه هایی نیز هستیم که این مجسمه ها به افراد مشهور اسپانیا تعلق دارند. برخی از زیباترین پارک های اسپانیا به دلیل سرسبز بودن و برخی به دلیل اسباب و دستگاه های تفریحی و هیجانی مشهور هستند، که حتما پیشنهاد می شود در تور اسپانیا که یکی از تور های مهیج در میان تورهای اروپا، می باشد از این پارک ها دیدن نمایید

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک دوناتا از زیباترین پارک های ملی اسپانیا

اگر بخواهیم به یکی از زیباترین پارک های ملی اسپانیا اشاره کنیم پارک ملی دوناتا سر ترین پارک این کشور خواهد بود که در لیست یونسکو نیز می توان شاهد نام آن بود. این پارک به دلیل اینکه پناهگاهی برای حیوانات در حال انقراض است مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. چنانچه می خواهید مجموعه ای از حیوانات در حال انقراض را ببینید که امکان بازدید از چنین حیواناتی بسیار کم وجود خواهد داشت از این پارک زیبا دیدن نمایید که هزینه ورودی آن نیز مبلغی ناچیز بوده و همگان می توانند به راحتی از آن دیدن نمایند. در این پارک علاوه بر حیوانات می توانید گیاهانی را نیز مشاهده نمایید که همگی خاص بوده و زیبایی آنها شما را جذب خود خواهد کرد. در اطراف این پارک پهناور می توان تپه های شنی، ساحل دریا، و جنگل را مشاهده نمود که می توان گفت این پارک گویی به یک جنگل می ماند. درختان این پارک از درختان کاج و بوته زار تشکیل شده اند که آن را به دو بخش متفاوت تقسیم کرده است. در حیواناتی که در این پارک اقامت می نمایند نیز نوع درختان تاثیر می گذارد به گونه ای که برخی حیوانات را تنها می توان در بخش بوته زارهای مدیترانه ای مشاهده کرد.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک جاردن بوتانیکو از زیباترین پارک های ملی اسپانیا

یکی از زیباترین پارک های ملی اسپانیا پارک جاردن بوتانیکو می باشد که در این پارک می توان شاهد انواع گیاهان که شور زندگی را به انسان نشان می دهند بود. اگر بخواهیم بهترین زمان بازدید از این پارک را مورد بررسی قرار دهیم می توان گفت فصول بهار و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به این منطقه می باشد. این پارک در شهر مادریدقرار گرفته و هر ساله گردشگران بسیاری را در خود جای می دهد. این پارک به داشتن ردیف های زیبای گل های طبیعی مشهور است که در آن شاهد گل های نیلوفر، رز، لاله و … خواهید بود. در داخل این پارک فضایی برای نگهداری گل های طبیعی در نظر گرفته شده است که در این گلخانه انواع گیاهان خاص را می توانید مشاهده نماید. حتی در آن گیاهان گوشت خوار نیز نگهداری می شوند. در این گلخانه می توانید بیش از 6000 گیاه را مورد بررسی قرار داده و حتی از کتابخانه این پارک جهت اطلاعات بیشتر کمک بگیرید. این پارک به شما کمک خواهد کرد که به تمامی سوالات بی جواب خود از لحاظ گیاهان برسید.پس حتما در سفر به شهر مادرید از این پارک دیدن نمایید.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک دل بن رتیرو

یکی دیگر از زیباترین پارک های ملی اسپانیا پارک دل بن رتیرو می باشد که آن را به عنوان بهترین پارک شهر مادرید می دانند. هر روزه می توان شاهد شلوغی و ازدحام جمعیت در این پارک بود چرا که مسئولین این پارک تمامی امکانات رفاهی جهت اقامت و لذت بردن از آن را فراهم نموده اند. در کنار این پارک دریاچه ای قرار گرفته که می توانید از زیر درختان سرسبز که سایه آن سبب لذت بخش تر شدن مسیر شده است به دریاچه برسید. یکی از مهمترین تفریحاتی که در این پارک می توانید انجام دهید قایق سواری در دریاچه می باشد که کم هزینه نیز خواهد بود. همچنین در این پارک که یکی از زیباترین پارک های ملی اسپانیا می باشد می توانید دوچرخه نیز کرایه نموده و از آن استفاده نمایید. در لابه لای درختان سر به فلک کشیده این پارک یک قلعه شیشه ای توجه شما را جلب خواهد کرد که می توانید با بازدید از آن با فرهنگ و تمدن اسپانیایی ها آشنا شوید. باغ پرندگان کوچک پارک نیز می تواند توجه شما را به خود جلب نماید که در آن انواع پرندگان زیبا نگهداری می شود. همچنین می توانید از یک نوشیدنی خنک لذت ببرید.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک د ال کاپریچو

اگر بخواهیم به یکی از زیباترین پارک های ملی اسپانیا اشاره کنیم که به دستور دوشس اوسونا ساخته شده است می توان به پارک د ال کاپریچو اشاره کرد. دوشس اوسونا این پارک را برای اقامت خود ساخته بوده است و به همراه خانواده در آن مشغول زندگی بوده است. همچنین دوستان وی نیز در این پارک اقامت داشته اند. ساخت این پارک به سال 1787 بر می گردد. امروزه می توانید از این پارک بازدید نموده و بافت قدیمی و پادشاهی آن را مورد بررسی قرار دهید. تمامی بناهای ساخته شده در آن دست نخورده باقی مانده اند. ساختمان های این پارک در انواع سبک های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی ساخته شده اند که زیبایی های آن از بدو ورود از دروازه شروع خواهد شد. درختان با قدمت فراوان و همچنین بوته های زیبا از جمله مواردی هستند که سبب قرار گرفتن نام این پارک در میان زیباترین پارک های ملی اسپانیا شده است. بناهای این پارک شبیه ساختمان هایی است که آنها را در افسانه ها می توان مشاهده کرد چرا که در طراحی آن افراد بسیاری دخیل بوده اند و از بهترین طراحان جهت ساخت کمک گرفته شده است.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک د جوان کارلوس

اگر بخواهیم به یکی از جدید ترین و زیباترین پارک های ملی اسپانیا اشاره کنیم نباید نام پارک د جوان کارلوس را از قلم بیندازیم. این پارک در سال 1992 احداث گردیده اما به دلیل زیبایی منحصر به فرد می توان آن را در میان زیباترین پارک های ملی اسپانیا قرار داد. در این پارک شاهد انواع مجسمه ها و آثار هنری خواهید بود که این امر سبب جذب گردشگران بسیاری به این پارک شده است. همچنین می توانید از دریاچه آن نیز دیدن نموده و بر روی آن قایق سواری تک نفره و یا خانوادگی نمایید. در اواخر هفته شاهد برگزاری مراسمات فرهنگی متنوعی در این پارک هستیم که برای خانواده ها در نظر گرفته شده است. همچنین می توانید در لبه دریاچه مشغول به ماهیگیری شوید که مسئولین محلی مخصوص برای ماهیگیری در نظر گرفته اند. همچنین علاقمندان به اسکیت می توانند از زمین فوق العاده آن استفاده نمایند. اگر به دوچرخه علاقه داشته باشید نیز می توانید با پرداخت مبلغی ناچیز دوچرخه ای برای خود کرایه نمایید. باید در نظر داشته باشید که می توانید از سرویس رایگان قطار رایگان آن نیز استفاده نمایید.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک اروپا

یکی از پارک های محبوب اسپانیا که عضو زیباترین پارک های ملی اسپانیا نیز به شمار می رود پارک اروپا می باشد. این پارک بزرگترین پارک مادرید بوده و وسعت آن سبب شده که بتوانید به مدت طولانی در آن پیک نیک داشته باشید. در این پارک می توانید انواع کپی هایی از آثار باستانی اروپا را مشاهده نمایید. کپی 17 اثر در این پارک موجود بوده و یکی از مهمترین آنها برج ایفل می باشد که در ابعاد کوچک تری شبیه سازی شده است. با گشت و گذار کامل در این پارک گویی به سفر دور اروپا رفته اید چرا که می توانید تمامی مناطق گردشگری اروپا را در چند دقیقه مشاهده نمایید. همچنین می توانید از آمفی تئاتر یونانی در این پارک نیز لذت ببرید. دسترسی به این پارک کمی سخت تر از پارک های ذکر شده می باشد چرا که در خارج شهر واقع شده و برای بازدید از آن حتما باید از وسیله نقلیه استفاده نمایید. لازم به ذکر است که جهت بازدید از این پارک هیچگونه هزینه ای از شما دریافت نخواهد شد.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک گوئل

یکی دیگر از زیباترین پارک های ملی اسپانیا پارک گوئل می باشد که در شهر بارسلون واقع شده است. این پارک متعلق به یک تاجر به نام گوئل بوده است که به دستور وی ساخته شده است. معمار این پارک آنتونی گائودی بوده که یکی از معماران سرشناس زمان بوده است. جهت بازدید از این پارک باید به تپه های ال کارمل بروید. موزاییک های رنگی به همراه احجام به شکل منحنی از جمله مواردی هستند که سبب زیباتر شدن این پارک شده اند. در داخل این پارک می توانید انواع عمارت ها و مناطقی را مشاهده نمایید که به دستور گوئل ساخته شده اند. همچنین می توانید در یکی از کافه های آن مشغول خوردن نوشیدنی شوید. طراحی بناهای این پارک از جمله موارد حائز اهمیت می باشد که توانسته نظر بسیاری را به خود جلب نماید. معماری مهندسی ساختمان اصلی آن نشان دهنده هنر معماری اسپانیا بوده و ساختی منحصر به فرد دارد. این پارک بی شک یکی از زیباترین پارک های ملی اسپانیا می باشد که  قطعا نام آن نیز برای بسیاری آشنا خواهد بود.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک اوردیا

پارک اوردیا را می توان در میان زیباترین پارک های ملی اسپانیا قرار داد که قدیمی ترین پارک اسپانیا نیز می باشد. این پارک به دلیل دور بودن از مرکز کشور اسپانیا کمتر شناخته شده است اما آب و هوای بی نظیر آن به همراه درختان سر به فلک کشیده از جمله عواملی هستند که این پارک را به محلی لذت بخش برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل کرده است. در این پارک انواع امکانات تفریحی جهت اقامت هرچه آرامتر شما در نظر گرفته شده است. همچنین می توانید از شهر بازی کودکان در این پارک نیز استفاده نمایید. دور بودن از سر و صدای شهر و قرار گرفتن در فضایی آرام از جمله مزایای این پارک می باشد. لازم به ذکر است که این پارک در نزدیکی مرز کشور فرانسه واقع شده است که برای دسترسی به آن باید از وسیله های نقلیه استفاده نمایید که از این پارک اتوبوس هایی برای داخل شهر نیز در نظر گرفته شده است.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک کابو دگاتا نیجار

یکی دیگر از زیباترین پارک های ملی اسپانیا پارک کابو دگاتا نیجار می باشد که در این پارک شاهد مراکز دیدنی بسیاری هستیم. این پارک در نزدیکی شهر آلمریا و در منطقه اندلس واقع شده است. نام این پارک به دلیل قرار گرفتن در منطقه آتشفشانی کوه دگاتا می باشد که این قله در میان پارک کابو دگاتا نیجار واقع شده است. منطقه ای که این پارک در آن واقع شده است با عنوان حفظ منابع آبی و خاکی مشهور است و آن را می توان بزرگترین مرکز در این زمینه دانست. از این منطقه جهت دفن پسماند های هسته ای نیز استفاده می شود. وجود فضا های سبز در این منطقه سبب به وجود آمدن منظره ای زیبا شده است که به همین دلیل افراد بسیاری هر ساله از جای جای این کره خاکی جهت بازدید از این پارک و قله آتشفشانی به این منطقه سفر می کنند.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک مادرید ریو

یکی دیگر از زیباترین پارک های ملی اسپانیا مادرید ریو می باشد که این پارک به زیبایی منحصر به فرد و آرامش فضای آن معروف است. لازم به ذکر است که رودخانه مانزانرس از کنار این پارک می گذرد و سبب زیباتر شدن آن شده است. لذت بردن از صدای آب نیز از جمله عواملی است که توانسته جلب توجه نماید. در این پارک فضای مخصوص اسکیت نیز در نظر گرفته شده است که دوستداران آن می توانند بدون پرداخت هزینه از آن استفاده نمایند. در داخل فضای این پارک شاهد فعالیت غرفه های متنوعی هستیم که از این غرفه ها می توانید انواع مواد غذایی و نوشیدنی تهیه نمایید. این پارک برای کودکان انتخاب مناسبی خواهد بود چرا که فضا های متنوعی برای کودکان اختصاص داده شده است که می توانند اوقات خوشی برای فرزندتان به وجود بیاورند.

زیباترین پارک های ملی اسپانیا

پارک لاس سیته

اگر بخواهیم به یکی از زیباترین پارک های ملی اسپانیا اشاره کنیم می توان پارک لاس سیته را نام برد. مردم محلی این پارک را با نام هفت سینه می شناسند چرا که در فضای داخلی آن 7 تپه قرار گرفته است. این پارک در اطراف شهر والکلس اسپانیا واقع شده است که می توانید لحظاتی آرام و بی دغدغه در آن سپری نمایید. تپه های این پارک به دلیل بلندی کل شهر مادرید را به رخ می کشند که بازدید از این شهر بر روی تپه های این پارک بسیار لذت بخش خواهد بود. چنانچه به تماشای غروب آفتاب علاقه داشته باشید می توانید این پارک را برای این کار انتخاب نمایید چرا که بهترین منظره را برایتان رقم خواهد زد.